Štvrtok16. máj 2024, meniny má Svetozár, zajtra Gizela

Vedci konečne odhalili tajomstvo faraónovej kliatby: Toto je dôvod, prečo bádatelia záhadne umierajú!

Ilustračné foto Zobraziť galériu (2)
Ilustračné foto (Zdroj: profimedia.sk)

EGYPT – Vedci sa domnievajú, že po rokoch našli zdroj neslávne známej faraónovej kliatby. Podľa výskumnej správy pravdepodobne prišli na to, čo sa skrýva v chrámoch. Práve táto doposiaľ záhadná látka spôsobovala úmrtia archeológov a bádateľov.

Tajomstvo „faraónovej kliatby“ sa možno podarilo rozlúštiť, keďže odborníci predpokladajú, že v neotvorených hrobkách sa nachádza rádioaktívny odpad. Po otvorení ikonickej Tutanchamónovej hrobky v roku 1922 nasledoval rad úmrtí. Štyria muži, ktorí sa podieľali na jej otvorení, vrátane muža, ktorý financoval vykopávky, zomreli v období od štyroch mesiacov do 16 rokov. Odvtedy sa okolo miesta vznáša špekulatívna kliatba, ktorá sa stala legendou pre archeológov. Tí dúfajú, že sa im podarí vykopať zvyšok skrytých hrobiek starovekého Egypta. Vedci však možno rozlúštili príčinu kliatby.

Výskum časopisu Journal of Scientific Exploration (JSE) tvrdí, že mnohé staroveké hrobky roztrúsené po Egypte sú naplnené dostatočným množstvom rádioaktivity, ktorá môže spôsobiť rakovinu, chorobu z ožiarenia a nakoniec usmrtiť tých, ktorí do nich vstúpia. Tí, ktorí hrobky stavali, si však museli byť vedomí budúcich podmienok, ktorými vystavili bádateľov. „Na niektorých hrobkách bola výslovne napísaná povaha kliatby, pričom jedna z nich bola precízne preložená ako: Tí, ktorí rozbijú túto hrobku, stretnú sa so smrťou v podobe choroby, ktorú žiadny lekár nedokáže diagnostikovať‘,“ uvádza sa vo výskumnej správe JSE.

Nájdenie zdroja tohto údajného žiarenia možno pripísať niekoľkým prírodným živlom, ktoré z kliatby urobili desivú fámu archeologických vykopávok. Ruiny hrobiek postavené v blízkosti vápencového podložia môžu byť príčinou prekliatia, ktoré vedcov presvedčilo, že staroveké hrobky sú silne rádioaktívne. Odborníci dokonca priniesli Geigerove počítadlá a v niekoľkých chrámoch našli silne rádioaktívne interiéry. Tutanchamonova hrobka pritom nie je jediným rádioaktívnym pohrebiskom.

Vedci konečne odhalili tajomstvo
Zobraziť galériu (2)
 (Zdroj: Getty Images)

Vedci sa domnievajú, že Osirisov hrob a strašidelná nekropola v Sakkáre sú tiež plné radiácie. Dokument dodáva: „Indikácia otravy radiáciou je v súlade s legendárnym prekliatím starovekej hrobky mastaby.“ Hrobky mastaby – budovy s plochou strechou, pod ktorými sa nachádzali pohrebiská v tuneloch – sú súčasťou znepokojujúceho nárastu nezvyčajne vysokej úrovne radiácie v celom Egypte. „Geigerov počítač zistil radiáciu na dvoch miestach v Gíze, ktoré susedia s pyramídami. Údaje boli opísané ako silne rádioaktívne,“ dodáva správa.

Viac o téme: RadioaktivitaKliatbaTutanchamonova hrobka